Хто володіє інформацією, той володіє світом!

№1 » №2 » №3 » №4 » №5 » №6 » №7 » №8 » №9 » №10 » №11 » №12 » №13 » №14 » №15 » №16 » №17 » №18 »
№19 » №20 » №21 » №22 » №23 » №24 » №25 » №26

Трускавецький вісник

№117 (361) 21 листопада 2011 р.

Новини Трускавця та регіону

З понеділкової наради

Минулого тижня до Трускавця на відпочинок прибуло 2 178 відпочивальників. Про це повідомив 21 листопада на понеділковій нараді в трускавецькій мерії керуючий справами ТМР Олег Ковальчин, посилаючись на дані відділу планування та інвестицій. Це непоганий результат, рівень липня місяця. Минулого тижня було проведено перевірку справності системи оповіщення міста, розробляється схема оповіщення об’єктів до Євро-2012. Трускавець готується до святкування наступного року 185-річчя курорту. 25-26 листопада в ДЮСК "Спортовець" відбудеться юнацький турнір з вільної боротьби "Трускавецькі джерела", а з 22 листопада по 16 грудня – шашковий турнір на базі БУТ. 19 листопада у залі клубу санаторію “Кришталевий палац” Трускавця відбувся ювілейний творчий вечір керівника Народного цирку "Каскад" Миколи Добровольського. В рамках кінофестивалю "Корона Карпат" міський центр соціальних служб організував перегляд кінофільмів для дітей пільгових категорій, котрі перебувають під соціальним супроводом. Минулого тижня 50 чоловік протестувалося на наявність чи відсутність ВІЛ-інфекції. Нові тарифи на житлово-комунальні послуги відправлено на доопрацювання, поінформував Олег Мирославович. Місто готується до зими – придбано 100 тон піску, 20 тон солі та 40 м. куб. соляного розчину.

Інформацію приховувати не слід

На понеділковій нараді 21 листопада не прозвучало інформації про недоліки. Так, не подали інформацію про роботу та проблеми ТзОВ "Трускавецький водоканал" та КП "Трускавецьтепло". На нараді був присутній керівник водоканалу Володимир Возняк, а з теплопостачальної організації не було нікого. Міський голова Руслан Козир так відреагував на вибрики чиновників: "Якщо комусь важко готувати інформацію та звітувати про зроблене, то той може пошукати іншу роботу". Мер запевнив, що потрібно інформувати людей і про недоліки і яким чином вони вирішуються. Нагадаємо, що минулого тижня були значні неполадки із постачанням тепла у СШ № 3. Причини цього явища є як об’єктивні, так і суб’єктивні.

Заарештовано двох

Як повідомив на понеділковій нараді в мерії 21 листопада начальник Трускавецького МВ УМВСУ Іван Малиш, минулого тижня міліція розглянула 60 заяв. За тиждень було скоєно 6 злочинів, заарештовано двох молодиків. Міліція склала 38 адмінпротоколів. Міський голова доручив міліції зайнятися "кількома пані, котрі продають трави та горіхи біля верхнього бювету та ЦУМу".

Вісті зі Стебника

Стебник без прибиральників. Вже третій місяць Стебник живе без прибиральників вулиць. Це особливо помітно зараз, коли все опале листя скупчилося біля бордюр і ніхто його не чіпає. Справа в тому, що міській владі забракло коштів на оплату прибиральниць. А ще донедавна у місті працювала бригада із п’яти жінок, які сумлінно цю роботу виконували. Зараз в основному прибираються прибудинкові території, які належать комунальному підприємству і ОСББ. Зрозуміло, владі міста така ситуація є дуже неприємною. Тому у бюджет наступного року планують ввести кошти на оплату трьох посад прибиральниць, які б наводили порядок хоча б на центральних вулицях та майданах міста.

Обійдемось без бібліотек. Таке гасло підкинула Дрогобицька міська рада Стебнику. У зв’язку з тим, що бюджет Дрогобича не виконується, тут вирішено з нового року ущільнити об’єкти відділу культури і вирішили зосередити увагу на бібліотеках. У Стебнику з чотирьох діючих планується залишити одну – у Народному домі. Окрім цього є намір закрити філії Народного дому у Колпці і Сольці та одну зі шкіл міста. На яку впаде вибір, ще невідомо, розглядаються різні варіанти. Нагадаємо, що в місті Стебнику поки що діє чотири школи, є початкова школа і в мікрорайоні села Солець..

Краща медсестра – зі Стебника! Стебничанка Анна Стецик, медсестра Дрогобицької районної організації товариства Червоного Хреста, почала третє місце в обласному конкурсі патронажних медичних сестер ЧХ. Перше та друге місце посіли львів’яни. До речі, переможниця зі Стебника є працівницею трускавецького санаторію "Весна" (ЗАТ "Трускавецькурорт").

Грип наступає, вакцинуйтеся!

Станом на 21 листопада у Трускавці епідемічний поріг по грипу не перевищено, хоча кількість захворювань на ГРВІ зросла. Про це на понеділковій нараді 21 листопада повідомила головний державний санітарний лікар Трускавця Наталія Когут. Наталія Миколаївна розповіла про свою участь на засіданні протиепідемічної комісії при ЛОДА. Також теми грипу торкнулася в. о. головного лікаря міської лікарні Трускавця Галина Кульчинська. Вона розповіла, що у Трускавця вакцинація проходить мляво, вакцинувалося лише 79 осіб, в тому числі 50 – медики, а також вакцинувалися працівники санаторію "Трускавець". Тільки 7 осіб купили вакцину за власні кошти та провели щеплення. На нараді також було повідомлено, що в лікарні ведуться ремонтні роботи в кількох відділеннях, зрізаються кущі та дерева. Претензій до теплопостачання медики не мають. Є проблема – затримка з авансом.

Кращі каратисти – в Дрогобичі!

Нещодавно двом спортсменам дрогобицького осередку кіокушинкай карате присвоєно звання кандидатів у майстри спорту. Про це інформує газета "Вільне слово" з посиланням на голову Дрогобицького осередку Львівської обласної федерації кіокушинкай карате Олександра Золочевського. Отже, майстрами спорту стали чемпіонка України Ірина Коваленко (ЗОШ № 4 м. Дрогобича) та чемпіон Львівщини Андрій Ковальчук (ДДПУ ім. І. Франка). Обидвоє – переможці в розділі "ката".

Уличне відсвяткувало

10 листопада східна церква вшановує пам’ять святої Параскеви-П’ятниці. Цей день – храмове свято в с. Уличне. Та оскільки цього року 10.ХІ припало на четвер, то урочистості проходили в неділю, 13 листопада. Цього року празник був особливо урочистий, бо в селі відзначили ювілей – 100-річчя від посвячення нового цегляного храму св. Параскеви (старий дерев’яний був посвячений пророку Іллі). Святу Літургію очолив Владика Юліан Вороновський, якому за участь у Богослужінні подякував довголітній настоятель церкви в Уличному о. Євген Кохан.

Празник у Стебнику

21 листопада православна церква вшановує пам’ять архангела Михаїла. У парафії УПЦ КП в Стебнику (настоятель – о. Михайло Комарницький) в цей день – храмове свято. Головні урочистості з нагоди відпустового свята відбулися у стебницькій парафії неділю, 20 листопада.

Ювілей медучилища

Як інформує відділ внутрішньої політики Бориславської міської ради, 17 листопада відбулося святкування 65-ої річниці від дня заснування Бориславського медичного коледжу під тематичною назвою «Випускники - наша гордість». Розпочалось святкування урочистою Літургією в церкві св. Анни (УГКЦ). Пізніше святкування перенеслось в основний осередок культури нашого міста – Палац культури. Відкрив урочистості Ігор Мельник, Заслужений артист України, директор Палацу. За давнім українським звичаєм надано слово отцю, доктору богослов’я Роману Василіву. А пізніше на сцену для привітань піднімались: директор медичного коледжу Гнат Пітула, Почесний директор Роман Поцюрко, представник головного управління охорони здоров’я Львівської облдержадміністрації В’ячеслав Верес, який вручив грамоти управління кращим працівникам коледжу. Бориславський міський голова Володимир Фірман, секретар міської ради, колишній випускник Ігор Яворський, меценат та депутат Львівської обласної ради Володимир Голобутовський тепло вітали з ювілеєм та подякували викладачам за згуртованість та високо професійність, кваліфікованість, адже від самого народження нас супроводжують люди в білих халатах. А далі було нагородження - грамотами міської ради, Львівської обласної ради, Головного управління освіти Львівської облдержадміністрації. Від міської влади коледжу подаровано комплект книг для бібліотеки. До слів привітань приєднались керівники медичних закладів Львівщини, депутати Бориславської міської ради, керівництво міської центральної лікарні. А студенти дарували присутнім в залі чудові художні номери. Окрім того, присутні в залі змогли переглянути уривок з відеофільму про історію коледжу. Довідково: за Постановою уряду УРСР 14 листопада 1946 року в м. Бориславі відкрито школу медсестер, а згодом 1954 року, навчальний заклад отримує статус медичного училища із правом підготовки фельдшерів, акушерок, медичних сестер, санітарних фельдшерів. А 2010 року наше медичне училище було ліцензовано за 1 рівнем вищої освіти і стало вищим навчальним закладом Львівської обласної ради (Бориславський медичний коледж). За роки свого функціонування коледж випустив близько 11 тисяч медичних спеціалістів, які працюють в установах охорони здоров’я Львівщини, України і в цілому світі.

Власна інформація

Вісті з Дрогобича

Дрогобицька влада хоче об’єднання міської і районної медицини. У Дрогобичі виникли проблеми фінансування галузі охорони здоров’я. Бюджет у сфері охорони здоров’я не виконується виключно через те, що інші адміністративні території не компенсовують кошти Дрогобичу за пролікованих їхніх хворих. Про це на нараді в Ратуші заявив перший заступник Дрогобицького міського голови Олександр Коростельов. Так, Дрогобицький район у цьому році замість 10 необхідних мільйонів гривень за пролікованих хворих компенсував тільки половину – 5 мільйонів. На сьогодні сума боргу інших адміністративних територій Дрогобичу сягнула 10 200 тис. грн., а до кінця року може зрости приблизно ще на 2 млн. грн. Цих коштів якраз і не вистачає відділу охорони здоров’я, щоб забезпечити виплату зарплат, розрахуватись за енергоносії, медикаменти та ін. «Надзвичайно важко з цим боротися, – каже Олександр Коростельов. – Адже медичні заклади зобов’язані приймати усіх хворих – і з міста, і з сіл Дрогобицького району та інших територій. Та й головні лікарі, завідувачі відділами лікарень зацікавлені в іногородніх хворих, щоб зберегти наявну кількість ліжкомісць». На думку посадовця, для Дрогобича не потрібно такої кількості ліжкомісць, які є в міських лікарнях. Але їх зменшення призведе до скорочення штатів і зменшення багатьох інших показників. Та цього не хочуть ні головні лікарі медичних закладів, ні завідувачі відділеннями, ні медичні працівники. «Ще раз будемо порушувати питання об’єднання міської і районної медицини, тому, що іншого не дано», - наголосив заступник дрогобицького мера.

Голова Дрогобицької РДА каже, що з приходом нового губернатора буде легше працювати з державними структурами. Голова Дрогобицької райдержадміністрації Михайло Сендак після співбесіди з головою Львівської облдержадміністрації Михайлом Костюком провів нараду, на якій попередив керівників державних структур, розташованих на території району, щодо необхідності змінювати своє ставлення до виконання обов’язків. «Не буде тої демагогії, яка була, - каже Михайло Сендак. – Не буде загравань з політичними партіями, не буде позувань на телеекранах». Зі слів районного очільника, президент надав губернатору повноваження змінювати усіх: і заступників голови ОДА і голів РДА. «Я вірю, - наголосив Михайло Сендак, - що в районі буде легше працювати з такими державними структурами як прокуратура, міліція, санепідемстанція, ветеринарна служба та ін.». З його слів, непоодинокі випадки невиконання керівниками районних державних структур доручень голови РДА, ігнорування нарад на інших заходів, що їх проводить районна державна адміністрація. Михайло Сендак має намір надіслати губернаторові листа, в якому про все це доповісти.

Відбулася сесія районної ради. 18 листопада відбулася позачергова 12 сесія Дрогобицької районної ради. Депутати внесли зміни до районного бюджету 2011 року, прийняли рішення про продаж на аукціонах трьох земельних ділянок і затвердили їх оціночну вартість, а також мінімальні суми, за які можуть бути продані ділянки. На сесії прийнято заяву з приводу антиконституційної пенсійної реформи. Дрогобицька районна рада заявила, що ця реформа є нічим іншим, як пограбуванням українського народу і звернулася до Голови Верховної Ради України та Президента України з вимогою негайної розробки справжньої пенсійної реформи в межах широкої реформи економіки України, а також звернення до Президента України і Голови Верховної Ради України, в якому вимагає припинити репресії проти опозиційних лідерів.

У Дрогобичі мешканці погрожують перекрити дорогу. У Дрогобичі епопея з базовою станцією мобільного зв’язку на даху автошколи ТСОУ на вул. П.Сагайдачного триває. Попри те, що після протестів мешканців сесія міської ради прийняла рішення, яким скасувала рішення міськвиконкому на встановлення компанією «Київстар» антени стільникового зв’язку, базова станція і далі стоїть на даху автошколи. Бездіяльність мобільного оператора обурила мешканців, які знову звернулися з колективним листом до міської влади Дрогобича з вимогою забезпечити виконання рішення сесії, тобто демонтаж антени. Про це розповіла керівник ініціативної групи Віра Шатинська. «Люди налаштовані рішуче, - каже пані Віра. - Якщо найближчим часом працівники компанії мобільного зв’язку не демонтують базову станцію, мешканці вдадуться до рішучих дій – перекриють рух автотранспорту однією з центральних автомагістралей міста».

Заборговано зарплату майже на 6 млн. грн. Незважаючи на те, що від початку року заборгованість зарплати на підприємствах Дрогобича зменшилася на 1 111,3 тис. грн., а минулого місяця - на 817 тис. грн., сума боргу все ще залишається великою - 5 776,8 тис. грн., - повідомляє управління праці і соціального захисту населення виконавчого комітету міської ради. Найбільш злісними боржниками є ПАТ «Завод автомобільних кранів» (М. Баран), яке заборгувало 839,7 тис. грн., Українсько-німецьке спільне підприємство у формі ТзОВ «Інтернешнл Каттер Манюфекчерер ГмбХ (ІСМ)» (Л.Кравченко) – 181 тис. грн, ЗАТ «Торгова група «Тиса» (Б.Віткович) – 185 тис. грн., меблеве підприємство «Карпати» (Л.Любуська) – 231 тис. грн., ТзОВ «Універсал» (С.Котула) – 309,5 тис. грн., ВАТ «Прикарпатбуд» (О.Михаць) – 236,6 тис. грн. та його дочірні підприємства ДП «ДУМБ» – 140,3 тис. грн., ДП «БУ №41» – 62,5 тис. грн., КП «МВУЖКГ» (м. Стебник) – 233,9 тис. грн., КП «Берізка» (Й.Габшій) – 364,1 тис. грн., ВАТ «ПВП «Енергія» (Т.Петрик) – 239,9 тис. грн. Через їхню бездіяльність 2 404 працівники не можуть вчасно отримали зароблені гроші.

У Дрогобичі не виконають контрольні цифри бюджету 2011 року. За підсумками 10 місяців контрольні цифри бюджету Дрогобича виконано лише на 94 відсотки, - повідомив на нараді в Ратуші перший заступник міського голови Олександр Коростельов. З його слів, до кінця року не вдасться вийти на контрольні цифри. «Ми провели нараду з розпорядниками коштів, на якій жорстко поставили вимогу щодо обов’язкового проведення реформ в охороні здоров’я, освіті і частково в культурі», - каже посадовець. За дорученням міського голови Олексія Радзієвського, вже на наступну сесію міської ради готують проект рішення про переведення онкологічного і венеричного диспансерів у Стебник, де вони функціонуватимуть на правах відділень міської лікарні. «Це дасть змогу отримати значну економію коштів як за рахунок оптимізації структури, так і зменшення використання енергоносіїв, - каже Олександр Коростельов. - Лише на енергоносіях щороку можна буде економити до 1,5 млн. грн.». Він також нагадав, що вивільняться приміщення, долю яких вирішуватимуть депутати. У будь-якому випадку – чи це буде передача в оренду, чи продаж, - місто отримає додаткові надходження до бюджету.

На підприємствах Дрогобича розпочалися скорочення робітників. Зі слів першого заступника міського голови Олександра Коростельова, на ВАТ «НПК-Галичина» вивільняють 78 працівників пенсійного віку, доля 200 робітників цими днями вирішується власниками підприємства. «Якщо не буде змінено стандартів і правил гри на ринку нафтопродуктів, то підприємство з нового року може зупинитися - каже Олександр Коростельов. Мова йде про те, що дешевше ввозити бензин і дизельне пальне, ніж купляти і переробляти нафту». Посадовець також повідомив, що 250 чоловік скорочують на ТОВ «Універсальна бурова техніка», з них 100 відправляють з заводу вже у ці дні. Усе це негативно позначиться на надходженнях до бюджету.

Іван Тихий,
"Дрогобицьке земляцтво"

Збив велосипедиста, а труп намагався викинути в озеро

За інформацією УДАІ ГУМВСУ у Львівській області, 6 листопада на березі озера у Дрогобичі було виявлено труп невідомого чоловіка. Експерти встановили, що тілесні ушкодження на чоловікові були характерними для дорожньо-транспортної пригоди. Крім того, в озері було виявлено велосипед із технічними пошкодженнями, також характерними для ДТП.

У процесі проведеної перевірки інспектори ДАІ встановили, що 5 листопада близько 20.20 у Дрогобичі на вулиці Плебанія невідомий водій, керуючи невстановленим автомобілем, скоїв наїзд на велосипедиста, 57-річного дрогобичанина, який від отриманих травм загинув на місці події.

Водій автомобіля та двоє його пасажирів вирішили приховати злочин. Вони завантажили труп чоловіка до салону автомобіля, а велосипед – у багажник. Далі поїхали у напрямку до вулиці Б.Хмельницького, а саме до місцевого озера. Велосипед вкинули у водоймище, а тіло велосипедиста залишили на березі, злякавшись випадкового перехожого.

Вживши оперативно-розшукових заходів, інспектори Державтоінспекції встановили, що наїзд на велосипедиста скоєно автомобілем марки «Москвич-412». Ним керував 26-річний дрогобичанин, який раніше вже був засуджений за крадіжку.

На сьогодні вже затримані пасажири «Москвича», ними виявилися двоє 18-річних мешканців Дрогобича. Автомобіль знайшли у закинутому гаражі, а водія автівки наразі розшукують.

Відзначимо, що від початку 2011 року на Львівщині сталося 168 ДТП, із місця скоєння яких утекли водії. У цих аваріях загинули 15 людей, а 164 – отримали травми. На сьогодні вже розкрито 158 таких автопригод.

Ярослав Грицик,
газета "Галицька зоря"

Із сесії Бориславської міської ради

17 листопада відбулася XXV позачергова сесія Бориславської міської ради. В залі були присутні 29 депутатів. В порядку денному: різне та фінансові питання. На цій сесії депутатами прийнято чотири звернення. Звернення щодо реорганізації Державної податкової інспекції у м. Бориславі скеровано Прем’єр-Міністру-України М.Азарову, Голові Державної податкової служби О. Клименту, Голові Державної податкової адміністрації у Львівській області В.Пекарчуку. Подаємо повний текст Звернення.

«Бориславська міська рада звертає увагу на ситуацію, яка виникла у зв’язку реорганізацією Державної податкової інспекції у м. Бориславі, яка шляхом злиття ліквідовується як юридична особа.

Борислав – місто обласного підпорядкування, територія якого становить разом з територією Східницької селищної ради більше 4 тис.га і за площею займає друге місце після обласного центру. Станом на 01.01.2011 року населення міста становить 37,2 тис.осіб, в тому числі чисельність смт. Східниці – 2,1 тис.осіб.

Кількість платників податків, які знаходяться на обліку в інспекції, станом на 01.11.2011 року складає: юридичні особи – 626, фізичні особи – 1905.

На цей час у місті обласного підпорядкування функціонують окремі самостійні підрозділи на всіх ділянках роботи, які забезпечують життєдіяльність міста, а саме: відділ державної виконавчої служби Бориславського міського управління юстиції, Бориславське відділення МВ УМВСУ у Львівській області, відділення державного казначейства та інші.

Ліквідація Бориславської ДПІ як окремого структурного підрозділу, створить значні труднощі для отримання повного комплексу податкових послуг суб’єктам підприємницької діяльності м.Борислава та смт.Східниці. Податковим кодексом передбачено, що вся податкова звітність та акти перевірок обов’язково підписуються податковим інспектором та візується начальником відділу. Також для кожного погодження при вирішенні питань, що входять до компетенції вище рівня податкового інспектора, необхідно буде знову їздити до м. Дрогобича, а це щонайменше 20 км для мешканців м. Борислава і більше 35 км для платників податків смт. Східниця. Ліквідація Бориславської ДПІ призведе до невиправданих втрат часу та коштів платників податків, а головне поставить бізнес-структури м. Борислава та смт. Східниці не в рівні умови із платниками податків м. Дрогобича чи інших міст України, де працюють повноцінні інспекції.

Оптимізація податкової служби повинна сприяти розвитку підприємництва в регіоні, партнерським відносинам податкової служби та бізнесу, ліквідації усіх перепон, спрощенню податкового законодавства, а не ускладнювати і без того не прості умови роботи підприємств та підприємців.

Враховуючи той факт, що у 2002 році об’єднання ДПІ у м. Бориславі з ДПІ у м. Дрогобичі, не привело до збільшення надходжень до бюджетів, а лише спричинило ряд незручностей у обслуговуванні платників податків у м. Бориславі та смт. Східниця, у 2006 році Дрогобицька об’єднана державна податкова інспекція була ліквідована, внаслідок чого державна податкова інспекція у м. Бориславі стала самостійною.

Звертаємо увагу й на те, що значні кошти на утримання об’єднаної податкової інспекції понесе державний бюджет, адже створення найбільшої в області за чисельністю об’єднаної інспекції призведе до переведення її у вищу категорію, що в цілому дасть не економію, а збільшення витрат на утримання інспекції, в першу чергу на оплату праці.

За роки самостійного функціонування інспекцією забезпечено зростання фактичного рівня надходжень до місцевого бюджету:

- 2006 рік – 16519,9 тис. грн.;

- 2007 рік – 23341,3 тис. грн.;

- 2008 рік – 27655,9 тис. грн.

- 2009 рік – 27868,8 тис. грн.;

- 2010 рік – 31486,2 тис. грн.

Збір надходжень до Державного бюджету у 2010 році склав 59656,7 тис. грн., що на 21575,1 тис. грн., або 56,6% більше факту минулого року. За 10 місяців 2011 року зібрано коштів до Державного бюджету 77604,8 тис. грн., що на 31004,4 тис. грн., або 66,5% більше факту минулого року.

Отже, враховуючи наведене вище, Бориславська міська рада вважає за недоцільне проведення реорганізації Державної податкової інспекції у м. Бориславі шляхом злиття з Державною податковою інспекцією у Дрогобицькому районі».

Наступне звернення щодо внесення змін до механізму зарахування рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобувається в Україні, до бюджетів усіх рівнів депутатами прийнято до Верховної Ради України та Львівської обласної ради.

«Звертаємось до Вас з пропозицією внесення змін до проекту Закону України „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України” в частині реформування порядку та механізму внесення рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобувається в Україні до бюджетів всіх рівнів.

На сьогодні, згідно ст. 9 Податкового Кодексу України рентна плата за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобувається в Україні відноситься до групи загальнодержавних податків та зборів, і відповідно сплачується підприємствами в обсязі 100% до державного бюджету. Незважаючи на те, що за рахунок вищевказаного загальнодержавного податку здійснюється відщеплення дотації вирівнювання міському бюджету м. Борислава, такий стан справ жодним чином не захищає інтереси територіальної громади нашого міста, на території якої здійснюються видобуток. Загальновідомим є факт, що процес видобутку, переробки і транспортування нафти і газу сьогодні супроводжується значними негативними екологічними наслідками для територій, а використання відповідними підприємствами застарілого технологічного обладнання та технологій ці негативні наслідки тільки підсилює. Так, зокрема в місті Борислав, де видобутком займається ПАТ „Укрнафта”, виникла ситуація при якій вказане підприємство негативно впливає на екологічну ситуацію і жодним чином не компенсує незворотні екологічні втрати для регіону, викликані його ж виробничою діяльністю. В невичерпному переліку найбільш болючих негативних наслідків, викликаних діяльністю нафтогазопромислових підприємств, першочергово можна назвати зокрема часті випадки відкритих виходу нафти та газу на поверхню, постійне забруднення ґрунтів, поверхневих вод, високо мінералізованими водами та шкідливими солями. А крім того не слід забувати, що до цієї ж групи проблем окремим пунктом можна віднести також і руйнування інженерної інфраструктури населених пунктів, насамперед доріг, у зв’язку із рухом по них великогабаритного технологічного транспорту нафтогазопромислових підприємств

Відомо, що видобуток має тенденцію до природного падіння (2-3% в рік), а міста, де він здійснюється, є у повній залежності від цих підприємств як через оплату робочих місць, так і через місцеві бюджети, котрі формуються від них на 60-90%. Як, правило, ці підприємства є бюджето - і містоутворюючими , а міста знаходяться у повній залежності від таких виробництв. Є нафта і газ,- місто живе і працює, зупинилось підприємство, - соціальна катастрофа! Тому, вже сьогодні у містах, де є подібна ситуація, повинна формуватись промислова інфраструктура альтернативна до існуючої з метою створення нових виробництв та робочих місць, котрі б на протязі 10-20 років (період падіння видобутку до точки збитковості) плавно вирішили питання перекваліфікації та працевлаштування основної маси трудових ресурсів, вивільнених при згортанні видобутку вуглеводнів. Це проблема не тільки місцевої громади, а й району, області та держави в цілому. А тому, фінансування і реалізація такої довгострокової програми є наш спільний обов’язок.

Нині ж у спробах вирішення чи бодай мінімізації цього всього негативу постійно доводиться виходити виключно із ресурсів місцевих бюджетів, чи в кращому випадку - сподіватись на разові „подачки” у формі цільових коштів на соціально-економічний розвиток від ПАТ „Укрнафта”.

По правді кажучи, згаданий існуючий сьогодні механізм компенсації негативних наслідків та ризиків від ведення діяльності з видобутку нафти і газу ПАТ „Укрнафта”за рахунок цільових коштів на соціально-економічний розвиток регіонів, за умови регулярності, вчасності та відкритості їх розподілу і надання, міг би допомагати громадам частково вирішувати згадані проблеми. Проте, вся проблема і полягає якраз в тому, що ці кошти щорічно виділяються у все менших і менших обсягах, без врахування думки базових громад, на території котрих власне здійснюється нафтогазопромисел. І виходить так, що видобуток здійснюється, наприклад, на території міста Борислава, а цільові кошти на соціально-економічний розвиток спрямовуються, на вирішення проблем інших населених пунктів. В той же час як, наприклад місту Бориславу, де ведуть діяльність підприємства нафтогазової промисловості, залишаються „крихти”, якими неможливо забезпечити повноцінне фінансування вирішення соціально-економічних проблем, в першу чергу пов'язаних з негативними наслідками діяльності цих виробництв.

Крім того, слід зазначити, що у відповідності до листів від 14.06.2011 року №11б-2540 Долинського тампонажного управління ПАТ „Укрнафта” та Прикарпатського управління бурових робіт ПАТ „Укрнафта” від 08.07.2011 року № 11-2907 нас поставлено перед фактом, що з 01.01.2012 року сплата податку на доходи фізичних осіб від вищевказаних платників до бюджету нашого міста припиняється. Очікувані зменшення надходжень доходів, що враховуються при визначенні міжбюджетних трансфертів у 2012 році складуть 4,6 млн. грн., що вкрай негативно вплине на виконання бюджету м. Борислава та поставить під загрозу утримання бюджетної сфери.

Основною причиною припинення сплати податку на доходи фізичних осіб є те, що у нашому місті знаходяться не філії ПАТ „Укрнафта” а інші структурні підрозділи, які не можуть вести самостійну господарську діяльність. Згідно статті 14 Податкового кодексу України тлумачення відокремленого підрозділу визначається Цивільним кодексом України. У відповідності до статті 95 Цивільного кодексу України філією є відокремлений підрозділ юридичної особи, що розташований поза її місцезнаходженням та здійснює всі або частину її функцій. У відповідності до витягів з Єдиного державного реєстру юридичних осіб місцезнаходження Долинського тампонажного управління ПАТ „Укрнафта”, Прикарпатського управління бурових робіт ПАТ „Укрнафта” та Долинського ГПЗ ПАТ „Укрнафта” є м. Долина тобто в м. Бориславі розташовані структурні підрозділи, а не філії або представництва що в свою чергу згідно Податкового кодексу України не є підставою для зарахування податку на доходи фізичних осіб до бюджету нашого міста. Проте, у відповідності до статті 1 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців” відокремлений підрозділ юридичної особи - це філія, інший підрозділ юридичної особи, що знаходиться поза її місцезнаходженням та виробляє продукцію, виконує роботи або операції, надає послуги від імені юридичної особи, або представництво, що здійснює представництво і захист інтересів юридичної особи, що свідчить про наявність колізії в чинному бюджетному та податковому законодавстві. Більше того, працівники Долинських філій, що створюють дохід на території нашого міста, користуються послугами бюджетних установ та комунальних підприємств, що фінансуються з міського бюджету м. Борислава (діти навчаються в школах нашого міста, медична допомога надається в наших закладах охорони здоров’я, благоустрій міста здійснюється нашими комунальними підприємствами та комунальні дороги швидко нищаться в результаті експлуатації важкого транспорту Долинських філій).

Ми, депутати Бориславської міської ради вважаємо існуючу ситуацію неприпустимою і вимагаємо для її вирішення термінових кардинальних заходів на законодавчому рівні. На нашу думку з метою забезпечення справедливого зарахування податку на доходи фізичних осіб до бюджетів місцевого самоврядування необхідно внести зміни до Податкового кодексу України в частині трактування терміну „відокремлений підрозділ”, оскільки Цивільним кодексом України визначено лише філії та представництва, що призводить до невизначеності питання щодо правильності зарахування податку на доходи фізичних осіб окремими структурними підрозділами, що не мають статусу філій чи представництв. На нашу думку, в умовах переходу до децентралізації державного управління, потребує реформування система фінансового забезпечення місцевого самоврядування України. Автономія органів місцевого самоврядування має ґрунтуватись на відповідних правах щодо стягнення на власній території податків і зборів, в обсягах, достатніх для задоволення потреб місцевого розвитку. Існуюча, на даний момент, структура місцевих податків, що є основним джерелом фінансового забезпечення місцевого самоврядування, є малоефективною, а тому актуальною є проблема розширення та вдосконалення структури податків для розширення фінансової бази місцевого самоврядування. Джерелами доходів місцевого самоврядування є податки та збори, що зараховуються до місцевих бюджетів. Для промислово розвиненої територіальної громади, де здійснюється видобуток вуглеводнів і мають місце негативні наслідки діяльності подібних підприємств, одним із основних доходів місцевого бюджету могла б стати рентна плата за нафту, газ та газовий конденсат, що видобувається на її території. Саме розщеплення рентних платежів, що є складовою доходу державного бюджету України, могло б стати суттєвим джерелом наповнення міських (селищних, сільських), районних та обласних бюджетів, за умови надходження рентної плати у відсотковому відношенні:

- до державного бюджету - 94%;

- до обласного бюджету - 2%;

- до районного бюджету - 2%;

- до бюджету базової громади (міського, селищного, сільського) - 2%.

Таке розщеплення не тільки наповнить місцеві бюджети, але й стане серйозним інструментом, завдяки якому громади зможуть самостійно, не чекаючи разових „подачок” у формі цільових коштів від ПАТ „Укрнафта”, розв’язувати власні соціально-економічні проблеми. Крім того, у такий спосіб зніметься питання внутрішньої конкуренції між радами різних рівнів при розподілі цих коштів та щорічних „торгів”, між представниками громад та керівництвом ПАТ „Укрнафта”, на предмет вартості Програми та об’єктів фінансування. Очевидно, що громади краще знають свої проблеми та перелік об'єктів, на які їм потрібні кошти.

В цих умовах доцільним було б прийняття Закону України, щодо реформування окремих податків і зборів (обов’язкових платежів), з врахуванням наступних пропозицій.

1. Розширення структури доходів місцевих бюджетів:

1.1. Включити до складу доходів місцевих бюджетів рентну плату за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобувається в Україні.

1.2. Здійснити розщеплення надходжень загальнодержавних податків і зборів від рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобувається в Україні у відсотковому відношенні:

- до державного бюджету - 94%;

- до місцевих бюджетів громад на території яких здійснюється видобуток нафти, газу і газового конденсату - 6% (сільський, селищний, міський бюджет - 2%; районний бюджет - 2%; обласний бюджет - 2%).

2. Внести зміни до Податкового кодексу України, Бюджетного кодексу України та інших законодавчих та нормативно-правових актів у відповідності до даного Закону.

3. Внести зміни до статті 14 Податкового кодексу України в частині тлумачення терміну „відокремлений підрозділ”, оскільки згідно статті 95 Цивільного кодексу України під відокремленим підрозділом слід розуміти лише філії та представництва

Враховуючи вищенаведене, ми депутати Бориславської міської ради, керуючись Законом України „Про місцеве самоврядування в Україні” просимо:

Львівську обласну раду підтримати дане Звернення депутатів Бориславської міської ради та звернутися до депутатів Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України виступити із законодавчою ініціативою про внесення змін до чинного законодавства України в частині реформування порядку та механізму внесення рентної плати за нафту, природний газ і газовий конденсат, що видобувається в Україні, шляхом її розщеплення до бюджетів всіх рівнів».

Наступне звернення скеровано до Верховної Ради та Львівської обласної ради, воно стосується збільшення обсягу додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів для міст обласного підпорядкування.

«Шановні депутати Верховної ради України та Львівської обласної ради! На сьогоднішній день склалася напружена ситуація із виплатою заробітної плати працівникам бюджетної сфери, оплатою за спожиті енергоносії та комунальні послуги, забезпеченням належного харчування освітніх та медичних закладів міста Борислава. Існує загроза виникнення заборгованості з виплати заробітної плати, незважаючи на те, що здійснювались заходи з економії бюджетних коштів. Розрахункові показники, доведені Міністерством фінансів України на 2012 рік, не забезпечують у повному обсязі потреби бюджетних установ міста навіть на виплату заробітної плати та інших захищених статей видатків бюджету.

У зв’язку з прогнозованим зменшенням надходжень до міського бюджету за рахунок податку на доходи від заробітної плати, звертаємось до Вас з проханням передбачити при формуванні бюджету 2012 року збільшення обсягу додаткової дотації на вирівнювання фінансової забезпеченості місцевих бюджетів для міст обласного підпорядкування для уникнення соціальної напруги та забезпечення належного функціонування бюджетних установ міста Борислава.»

Фракція ВО «Свобода» вийшла з ініціативою прийняття звернення щодо недопущення прийняття закону, що дозволяє вільну торгівлю землею сільськогосподарського призначення. Дане звернення адресовано Президенту України та Верховній Раді України : «У зв’язку із загрозою втратити фундаментальну основу існування держави Україна – землю – через прийняття Закону України „Про ринок земель”, Бориславська міська рада звертається до Вас з проханням не допустити прийняття будь-якого закону, який би дозволяв вільну торгівлю землею сільськогосподарського призначення.

Прийняття такого закону завдасть непоправного удару по найменш захищеній частині українського суспільства – українських селянах та фермерах. Українські фермерські господарства не витримають конкуренції з великими міжнародним корпораціям, дорогу яким відкриває вільний ринок землі. В результаті держава отримає масове зубожіння широких верств населення, що призведе до значного підвищення рівня соціальної напруги в країні. Такий стан збільшить навантаження на соціальні фонди – головним чином на Пенсійний фонд та фонд зайнятості, адже саме їм доведеться утримувати тих людей працездатного віку, які раніше були працевлаштовані на підприємствах, що мали землю в оренді. Вільний ринок землі призведе до збільшення рівня міграції з країн третього світу, причиною чого буде необхідність у дешевій робочій силі. Слід також зазначити, що вільний ринок землі створить реальні загрози екологічній безпеці, зокрем, а через наплив небезпечних виробництв, внаслідок чого Україна втратить свій вплив на міжнародних продовольчих ринках.

Виходячи з викладеного, просимо Вас не допустити прийняття будь-якого закону, який би дозволяв вільну торгівлю землею сільськогосподарського призначення».

Окрім того, депутатами затверджено рішення «Про утворення Служби містобудівного кадастру, затвердження Положення про відділ архітектури та містобудування Бориславської міської ради» та затверджено Положення про Службу містобудівного кадастру відділу архітектури та містобудування Бориславської міської ради.

А XXVI сесія Бориславської міської ради шостого демократичного скликання розпочне свою роботу 28 листопада 2011 року о 10 год. 00 хв. в сесійній залі міської ради. Порядок денний сесії: 1. Різне. 2. Питання регулювання земельних відносин. 3. Фінансові та інші господарські питання.

До участі в роботі сесії запрошуються депутати міської, обласної рад, голова Східницької селищної ради, начальники відділів, управлінь, служб міської ради, керівники підприємств, організацій, установ міста незалежно від форм власності.

Відділ внутрішньої політики Бориславської міської ради

З електронної пошти

Проблеми будинку 88 на Стебницькій

Доброго дня! Хотів би з Вами поспілкуватись на тему, яка турбує мене та моїх сусідів вже протягом року!

Мер Трускавця, його заступники та депутат по округу відверто перед громадою міста розповідають про те, що в будинку по вул. Стебницькій, 88 під’їзд № 2 ведуться роботи з капітального ремонту ліфта, який не працює від жовтня місяця 2010 р. по сьогоднішній день! У під’їзді живе чимало молодих сімей, в яких є малі діточки, тому коляски доводиться залишати на першому поверсі, звідки вже було вкрадено одну коляску (кажуть, бандитизму у нас також немає)! А ще турбує квитанція на оплату за послуги централізованого теплопостачання! Напередодні опалювального сезону влада нашого міста розповідала про те, що житловий фонд підготовлено до опалювального сезону! Чому ж тоді при такій підготовці у нашому підвалі вже вдруге відбулась аварійна ситуація з проривом труб теплопостачання? Із-за великих втрат теплоносія лічильник обліку теплопостачання на увесь будинок намотав чималу кількість, за яку довелось оплатити мешканцям, так і не відчувши тепла у холодний період часу, а гроші то платити потрібно! Прошу Вас допомогти висвітлити ці проблеми на Ваших сторінках!

З повагою,
Дмитро!

© 2008-2011 Незалежне видання "Трускавецький вісник". Всі права застережено.
Видається з 14 серпня 2008 року. Розповсюджується безкоштовно. Засновник, головний редактор та відповідальний за випуск – Володимир Ключак.
Редакція публікує виключно ті матеріали, які збігаються з точкою зору редакційної команди.
Контакти: e-mail: anda_panda@ukr.net, моб.тел. 8 (097) 38-36-112
Публікація на порталі www.turportal.org.ua з дозволу Редакції.